03 Şubat 2008

..BÜYÜLÜ LEZZETLER..

Geçen hafta Ankara'ya ardı ardına açılan Alışveriş merkezlerinden bir yenisi olan Minasera avm Çayyolu Bıg Chehfs de arkadaşlarımızla otururken ustamı gördüm yeni yerde de belli günler kurs veriyormuş.. Ankara'da pastacılık öğrenimi konusunda gidilebilecek en iyi ustadır..

Uzun zamandır gitmiş olduğum pastacılık kursundan öğrendiklerimden birini hep paylaşayım istemiştim ama bir türlü olmamıştı..Ustamı görmek vesile oldu..

Benim tuzlularla aram tatlılara nazaran hep daha iyi olmuştur..

Tatlının ne kadar enfes bir şey olduğunu sigarayla vedalaştıktan sonra anladım ve keşfettim..

Şimdide kendimi alıkoyamıyorum.. Ama benim her zaman tek favorim dondurmadır .

WAFFEL



SEVGİLİ KURS ARKADAŞLARIM DÜNYA ŞEKERİ ŞEMSETTİN USTAM USTA'NIN YARDIMCILARI..

ELMALI KREP..

MEYVELİ PANCAKE

250 gr un

250 gr süt

150 gr krema(likit)

3 adet büyük yumurta

65 gr toz şeker

Biraz tuz

Biraz vanilya

10 gr kabartma tozu

1 adet limon rendesi..

1.Un elenir (Şemsettin ustanın üzerinde durduğu bir konu mutlaka un elenecek)

2.Süt ve krema birbirine karıştırılır ve una ilave edilir

3.Yumurtalar karıştırarak ilave edilir.

4.Toz şeker,biraz tuz,vanilya ve kabartma tozu ilave edilir karıştırılır..

Hazır olan hamur buzdolabında 10 dakika dinlendirilir..Daha sonra tava ısıtılarak sostan 1 kepçe dökülür yuvarlak olmasına dikkat edilir.

5.İşlem bu şekilde devam eder sonra Pancake’in ortasına krem patisserie sıkılır üzerine meyve konur krem şanti sürülür..Bu işlem 3 kere devam eder ve üzerine sos dökülür..


15 yorum:

OzLeM dedi ki...

Ben de diyecektim ki; bizim burada MinaSera diye bir yer açıldı, pek güzel, orada buluşalım yiyelim içelim. Hızlısınız hanımefendi;-)) Meyveli pancake harika görünüyor!

Unknown dedi ki...

Kıymeet naptın sen böyleee..Uffff o wafflelar burada olacaktı şimdi nasıl götürürdüm bir bilsenn. Ellerinize sağlık efemmm...

Yeliz dedi ki...

Sıcak yaz günlerini anımsattın bana, en birazcık da canım istedi yani desem :) sevgiler

gaykedi dedi ki...

o koyduğun yüksek kalorili resimleri esefle kınıyorum, şimdi bir küçük puding yedim kezmedi zaten :)

Zamandan Sızan dedi ki...

ÖZLEM..
EVET HIZLI DAVRANMIŞIM AMA GEÇ DEĞİL..ÜSTELİK SENİNLE BU LEZZETLERİN YANINDA KEYİFLİ CÜMLELERİMİZDE OLACAK..EN KISA ZAMANDA GİDİLE..

EVRİM..
ONUR'A YAZMIŞSIN ANNE ANKARA'LIYMIŞ E O ZAMAN HAYDİ GEL İÇİ SİLME DONDURMA DOLU WAFFLE YİYELİM SENİNLE BERABER.. KONUŞALIM DÜNYA ÜLKELERİNİ..BENDE YAKINDA ÇOK YAKINDA GİDECEĞİM UZAKLARA..ORALAR HAKKINDA KONUŞURUZ...

YELİZ..
EVET HAKLISIN YAZ GÜNLERİİİ..HELE ŞU GÜNLERDE HAYALİ BİLE ÇOK GÜZEL..

GAYKEDİ..
RESİMLERİNDEN GÖRMÜŞTÜM SENİ ZATEN BİRAZ İRİYİZ GAYKEDİ AMAN HA..GELDİĞİ KADAR HIZLA GİTMİYORLAR BİLİYORSUN..BÜNYELERİMİZDE TEMBELLİKTE VAR ;)
İHİ..

gezicini dedi ki...

amann agzım sulandı nefis şeyler..
optum seni..
sevgiler
gorki

Unknown dedi ki...

Kıymett nerelere gidiyosun yauu meraklandım kıskandımm:))
Şahane gez-toz, ye-iç eğlen inşallahh. Valla Ankara'ya bellki küçük bir ihtimal gelebilirim 1 hafta sonra. Görüşürüs o zaman dimi dimii..

Onur dedi ki...

Waooooooow, Gözlerim döndü, midem guruldadı:)

Zamandan Sızan dedi ki...

EVRİM..
DELİSİN KÜÇÜK İHTİMALİ BÜYÜT VE MUTLAKA GEL ANKARA'YA.. NASIL SEVİNİR VE MUTLU OLURUM SENİ TANIMAKTAN.. NUMARAMI MAİLİNE ATARIM MUTLAKA ARAMALISIN MUTLAKA..

ONUR..
SABAH SABAH NEFİS GÖRÜNÜYORLAR BİLİYORUMMM..

Onur dedi ki...

Bir türlü dinleyemedim ama still got the blues yiyi seçim.

Zamandan Sızan dedi ki...

ONUR..
NEDEN DİNLEYEMEDİN Kİ? VAKİT GEÇMİYORMU YOKSA BLOG SAYFALARIMDA.. :(

Zamandan Sızan dedi ki...

GEZİCİNİ..
GÖRKEMİM SENİN CANINMI CEKTİ BİR TELEFON BENDESİN..
OPERİM BENDE İKİNİZİ..

Nazkız dedi ki...

Bi dakka ya, bu resimdekileri sen mi yaptın??? ne zaman geliyoruz sana??:-)))

Bu arada Mina Sera da mı buluşsak, yazıyorum şimdi...

Onur dedi ki...

Yok siteye yüklediğin playerı çalıştırmadım bi türlü:) yoksa blog'unda güzel vakit geçiyor.

Zamandan Sızan dedi ki...

NAZKIZ..
NE ZAMAN İSTERSENİZ KIZLAR YAPAR YERİZ..

ONUR..
AMAN ANLAMADIM GİTTİ BU SORUNU BİRKAÇ GÜN SORUN YOK SONRA NE OLUYORSA BİRŞEYLER OLUYOR ÇALIŞMIYOR..