24 Kasım 2007

MUSTAFA AYAZ...




MUSTAFA AYAZ -1938 TRABZON

ANKARA BALGAT'TA SANATA VE SANATÇIYA YAKIŞIR BİR MÜZE AÇTI.. İLK SERGİSİNİDE "GEVEZE ELİM" ADIYLA SERGİLEDİ..




Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-İş Bölümünden 1963 yılında mezun oldu. 1966’da aynı kurumda asistan olarak çalışmaya başladı. 1985-87 yılları arasında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde görev yaptı ve oradan emekli oldu. 1987 yılında profesör olan sanatçı aynı yıl Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde göreve başladı. 1988’de bu görevinden de ayrılan sanatçı Ankara’da serbest çalışmaktadır. Şimdiye dek yirmi sekiz kişisel sergi açtı. Yurtdışında pek çok ülkede karma sergi ve bienallere katılan sanatçının üç yüzden fazla yapıtı yabancı ülke koleksiyonlarında, iki bine yakını da yerli koleksiyonlarda bulunmaktadır. Çeşitli yarışmalarda on iki ödül kazanan sanatçı 1971’de TRT Sanat Ödülünü ve 41. Devlet Resim ve Heykel Sergisinde Başarı Ödülünü almıştır.

4 yorum:

Tijen dedi ki...

Sevgili Kıymet,
Paul Auster kitaplarını seviyormuşsun. Ben de New York Üçlemesi'ne başladım geçenlerde ya daha ilgimi çeken bir başka kitap geçince elime, ona geçiverdim. Üstelik kendi dilinde okuyacaktım. Başka bahara artık.

Nazkız dedi ki...

Geçenlerde gazetede okumuştum bu müzeyi ve mutlaka ressam annemle gitmeliyiz diye düşünmüştüm ama aklımdan çıkmış... Çok iyi bir hatırlatma oldu vallahi,teşekkürler, resimler çok hoş..

Adsız dedi ki...

çok güzel resimleriniz var.yıllık ödevimin konusu sizsiniz.resimlerinizde sürekli kendinizi yansıtıyorsunuz bu da çok güzel birşey...11_ag den gamze

Adsız dedi ki...

sizi resimlerinizi çok beğeniyorum.severekte bakıyorum.yıllık ödevimin sayesinde sizi tanıdım.sizinle tanısmak isterim.ÜREĞİL ANADOLU KIZ MESLEK LİSESİ GRAFİK TASARIM 11_AG ÖĞRENCİSİ GAMZE KARABIYIK