21 Aralık 2009

"7" ŞEKSPİR MÜZİKALİ..


Bugüne kadar izlediğim en sıkı oyun/müzikaldi..Oyun Atölyesi'nin bir çok oyununu izledim ve izlediklerim ruhumun arşivinde ama bu bambaşka ve çok özel bir yeri olacak..

İnsana ‘sanat’ neden yapılıra en iyi örnek ve söze bile gerek kalmadan anlatmayı başaran bir görsellik..

Oyun sonrası “7” Şekspir Müzikali yönetmeni Kemal Aydoğan ve ekiple beraber sabahın ilk ışıklarına kadar süren geceye eşlik edemesem de üşümeye ve uykuya yenik düşmekte istemezdim..

Müzikal'den..

Karanlığın en önemli nedeni güneş olmamasıdır..
(As You Like It-Conin)
***
Doğduğumuz anda,
Şarlatanlarla dolu bu koca sahneye geldik diye
Basarız çığlığı.
(King Lear-King Lear)
***
Zamanın tohumlarına bakıp anlayabilirseniz
Hangi tane büyüyecek ,hangi tane kalacak,
Zamanın tohumlarına bakıp anlayabilirseniz
Hangi tane büyüyecek,bana da söyleyin o zaman.
(Macbeth-Banquo)
***
Kimi soyuyla övünür kimi maharetiyle
Bazısı zenginlikle, kuvvetiyle
Kimin de giyim kuşam zevksizdir göze batar
Kiminde şahin,tazı,kiminde vardır atlar
Bana ne bunlardan senin sevgin varken
Benim bir sevgim var üstündür her birinden.
(91.Sone'den derleme)

3 yorum:

Imge dedi ki...

anlaşıldı, gidilecek..:)

dipsiz kuyu dedi ki...

Bütün dünyanın bir oyun sahnesi, kadın ve erkeklerin de birer oyuncu olduğunu bizlere hatırlatan Shakespeare'in sözlerinden yola çıkılarak akıllardan kolay kolay silinmeyecek bir tiyatro gösterisine imza atılmış...

"Ölmeden önce yapılacak 100 iş" lstesinde yer alması gereken bu gösterinin kaçırılmamasını şiddetle tavsiye ediyorum...

Oyunun yönetmeni Kemal Aydoğan üniversiteden sınıf arkadaşım olduğu için de ayrı bir gurur duyuyorum...

Yaşam da böyle işte; birgün birilerinin arkadaşı, bir başkasının eşi, daha başkasının sevgilisi derken yaşam gelip gidiyor yaşanabilecek o kadar çok şey varken...

Zamandan Sızan dedi ki...

İMGE..
SENİN KAÇIRACAĞIN BİR MÜZİKAL ASLA DEĞİL ;) öPERİM ÖZLEMLE..